![]() |
Forum: Pers samtaler | ||
Jeg har, eller er i starten av en lokalpolitisk karriere. Ja, om det blir noen karriere skal forresten være usagt, for det er jo tross alt en stund til lokalvalg. Jeg står på tiende plass på listen til Arbeiderpartiet i Randaberg. Listefyll?
Jeg har alltid være interessert i det som rører seg i kommunen, men har aldri vært aktiv i politikk. Det kan bli spennende, eller ikke.
Jeg er medlem i Jensemanns parti, AP. Egentlig ganske tilfeldig at det ble det partiet, men de var først på banen.
Og man trenger jo ikke være enig i alt partiet mener – som f.eks at det kunne vært bra å sende langere av narkotika ut av storbyen og ut på landsbygda – som f.eks til Randaberg.
Vi er vel strengt tatt ikke interessert i mer narkotika i Randaberg – det finnes det allerede mer enn nok av. Tro meg på det!
Når jeg nå skal forsøke å tilrive meg en plass i kommunestyret vet jeg det blir vanskelig. Fordelen er kanskje at jeg kjenner kommunen ganske bra etter en del år som journalist.
Hva jeg brenner for? At alle skal trives og ha det greit. Idrett opptar store deler av arbeidsdagen og fritiden.
Jaja – vi får se. Det blir spennende måneder fremover.
Jeg sitter og ser ut vinduet, men ser i øyeblikket ingen rødkledd nisse som enten løper rundt eller kjører med sleden med nye fotballspillere oppi. Kanskje blir det ikke flere nye spillere for Randaberg før nissen entrer ned pipa om en snau uke.
Det er imidlertid lov å både håpe og tro at det skjer noe på spillerfronten i Randaberg like over nyttår. 13 spillere i en a-lagsstall er ikke allverden, men det er tidlig.
Flere lag sliter med økonomien, og der finner vi for eksempel Sandnes Ulf som rykka ned fra førstedivisjon etter forrige sesong. Kan de hamle opp med Randaberg eller er de i ferd med å trappe ned satsingen der ute?
– Det skal ikke stå på penger, sier de på The Julekalender.
Det gjelder ikke i fotball for tiden, for det er mange klubber som sliter. Lag etter lag opplever å miste sponsorer og andre bidragsytere. Mange skal nok få svi på pungen i 2009. Kanskje er SIF ett av disse lagene. Øyvind Ellingsen takket ja til sluttpakke i Aftenbladet, og gikk til jobben i SIF som ny daglig leder.
Et spennende valg tenkte jeg, og det er det jo fortsatt. Men hvilken utfordring han får rett i fanget. Manglende utbetalinger av lønn, bunnskrapt kasse og et mulig lån på to millioner kroner å forhold seg til. Det ble den nye hverdagen.
På Randaberg var penger et tema i sesongen som er avsluttet. Penger er sikkert tema ennå, men i mye mindre målestokk. 13 spillere er klare, noen har sluttet og andre spennende spillere er på vei inn. Randaberg blir et topplag også neste sesong. Det blir det spennende å se om Sandnes Ulf henger med og klarer å skaffe de sårt tiltrengte kronene som de har behov for, enten det er i form av et rentefritt lån fra kommunen eller andre.
I øyeblikket holder jeg Randaberg som favoritter i 2. divisjon, men det er fordi det er en del spennende ting på gang, sies det. Åsane ruster visst også opp, men om det holder til topplassering gjenstår å se.
Nyeste kommentarer